Huisstijl voor corso campagne
Ontwikkeling van huisstijl met logo’s, tv-studio en merchandise voor corso creatie Welcome Home, Astronauts!.
Achtergrond
Corsojaar 2022 was er eentje met een concept en een heel stuk storytelling. Dit verhaal omvatte een heus tv-programma (op een zelfverzonnen televisiekanaal), een reclame voor een reisbureau, merchandise en een bijbehorende website waarop (naast de reguliere social media kanalen) de hele zomer het verhaal zich ontspon.
Dus hebben we voor de merchandise een logo ontwikkeld om de terugkomst van de SC Pioneer II te vieren. Dus zowel op shirts, ballonnen en de ansichtkaarten gebruikten we het ‘Welcome Home’ logo.
NSATV.nl & NSAToday
Om de ontwikkelingen die zich in het verhaal afspeelden hebben we een journaal gemaakt waarin elke week onze reporter op pad ging voor de laatste nieuwtjes. Hiervoor is in After Effects een format gemaakt waarin elke video ge-edit kon worden vanuit diverse green-screen opnames. Hier hoorde uiteraard een echt journaal-intro bij.
Logo’s
Een ruimtevaart missie bestaat niet zonder een eigen ruimtevaart organisatie (Nameless Space Association) met haar eigen TV-kanaal (NSATV) en uiteraard een spaceshipyard (NSSY).
Website en overige graphics
Om in de aanloop en tijdens het corso de mensen op de hoogte te houden is er een eenvoudige website (NSATV.nl) ontwikkeld met alle afleveringen en achtergrond info over de creatie.
De eerste teases voor het ontwerp begonnen met een commercial voor de maanvlucht via het fictieve reisbureau MoonWeb. Met een eenvoudig logo en wat cheesy beelden werden de mensen geprikkeld voor het verhaal.
Een kleine sidestep buiten het verhaal om, de samenwerking van Lego en de NSA.