Halverwege de leukste maand van het jaar en het gaat nog steeds lekker door. Target om 2 weken voor het corso lasklaar te zijn is helaas niet gelukt maar scheelt toch niet veel.
Vorig weekend stond in het teken van het uitrekenen en bepalen van de kleuren op de wagen. In Photoshop had ik wat opzetjes gemaakt van de aanzichten en vanaf daar konden we de percentages bepalen. En uiteraard zijn er net als elk jaar weer uitdagingen met tekorten bij bepaalde kleuren maar daar hebben we nog geen stress over.
Maandagavond was er een kort, maar speciaal, intermezzo georganiseerd voor de sponsoren. Geheel in stijl van het onderwerp van onze creatie konden leden en sponsoren deelnemen aan een ‘Volle Maan Tocht’ door de Wieden en Weerribben.
Vervolgens was het afgelopen week zaak om de laatste onderdelen in het betonijzer te zetten. Dus dat was wederom gesleep met opzetstukken, hoofdbrekens over de (uitdagende) constructie, en vele lengtes betonijzer verwerken. En komende week hebben we de tijd om de losse objecten te gaan monteren; een werkje dat toch ook lastiger is en meer tijd kost dan we van tevoren bedacht hadden.
Ondertussen is de foamcrew op volle kracht bezig om de gevormde vlakken te vullen. Groot voordeel van het foam is toch wel dat we er straks direct met de kwast overheen kunnen en de dahlia’s erin kunnen prikken.
Grootste uitdaging van de wagen is de vormgeving van het meisje dat naar de maan kijkt. Al sinds het begin is de piepschuim-meester druk bezig met het hoofd. Deze is vorige week al een keer als proef in de dahlia’s gezet om de vormen te checken. Na plaatsing op de romp zijn de lijnen van haar haardos uitgezet en kunnen de haren gevormd worden. Het avondjurkje zit voor 75% in de vorm dus die kan komende week ook pasklaar zijn.
Het is mooi om te zien hoe de verschillende details van onderdelen opgepakt worden door de specialisten. De techniek-crew heeft ons al verbluft met een demonstratie gisteren; precies het beeld dat we voor ogen hadden.
Nog 2 weken te gaan, 2 weken die ik vol vertrouwen tegemoet zie.