Drie weken geleden liet ik al weten dat de corso-database website ‘ready-to-launch’ was en afgelopen weken bezig geweest om een campagne te creëren om de site, met als titel ‘Venomeen.nl‘ onder de aandacht te brengen.
Omdat ik geen zin had in een standaard social media campagne had ik een korte brainstorm met corso-collega Rick. Hierbij kwam het idee boven om door middel van een corsoquiz de corsoliefhebbers op de hoogte te brengen van het bestaan van de website. En wat is een betere plek om te beginnen dan bij de wagenbouwers zelf?
Zo kwam het idee om kaartensets te maken voor de groepen met een lading vragen waarbij het antwoord op de nieuwe site te vinden is. Dus was het eerst zaak om door de site te dwalen en zoveel mogelijk vragen te verzinnen met betrekking tot het corso en de wagenbouwgroepen van Vollenhove.
Via de grote chinese bestelgigant wat mooie bakjes besteld en vervolgens een paar uurtjes besteed aan design om de vragenkaartjes vorm te geven. In totaal 205 vragen verzonnen waarbij voor elke groep enkele zeer specifieke vragen zodat er een editie voor elke wagenbouwgroep samen te stellen was. Na de, gesponsorde, printjob zijn de vragen verdeeld over 12 sets (elk ongeveer 40 kaartjes) en de eerste edities bij de groepen afgeleverd afgelopen woensdagavond.
Kortom een leuk klusje waarvan ik hoop dat de groepen er veel plezier aan beleven. In elke set zitten weer nieuwe vragen dus uitwisseling tussen de groepen om alle vragen een keer voorbij te zien komen. Afgelopen vrijdagavond bij Nameless een bijzonder goede toevoeging aan een toch al erg gezellige afsluiting van de bouwavond.
Deze hele campagne is een voorproefje van de launch van de site op 1 Augustus, dan beginnen we de corsomaand goed met Venomeen.nl